Les premières étapes sont fait! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Katinka Schlette - WaarBenJij.nu Les premières étapes sont fait! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Katinka Schlette - WaarBenJij.nu

Les premières étapes sont fait!

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

27 November 2011 | Frankrijk, Parijs

Ja, de eerste stappen zijn gedaan, want mijn reis van tien weken naar Benin is geboekt! Nu voelt het eindelijk concreet. Op 25 februari 2012 zal ik ´s middags de lucht in stijgen op weg naar Casablanca in Marokko, waar ik over moet stappen, voordat ik naar Cotonou, Benins grootste stad, zal vliegen. Daar kom ik een dag later, heel vroeg in de ochtend aan. Als het goed is staan dan meneer een mevrouw Faton, de oprichters van “Arbre de Vie”, op mij te wachten. “Arbre de Vie” is een kleine organisatie, die een aantal projecten in Benin heeft opgezet om de kansarmen van het land te helpen om hun levensomstandigheden te verbeteren. Een van deze projecten is het in 2004 opgerichte kindertehuis “Yedidja”.
Mijn verblijf in Benin zal beginnen met 3 oriëntatie dagen, die als bedoeling hebben dat ik goed kennis kan maken met land en geschiedenis, cultuur en religie, de steden Cotonou en Sakété en de organisatie zelf.
Daarna zal ik beginnen met mijn vrijwilligerswerk bij het kindertehuis “Yedidja” in het kleine stadje Sakété, waar op moment 28 kinderen tussen de 3 en 18 jaar samen één grote familie vormen. Hier ga ik ook wonen. Ik mag de met de kinderen zingen, dansen en spelletjes spelen, maar ze ook Engels, Frans en Duits leren en ze daarnaast natuurlijk heel veel liefde geven.
Ik weet dat er nog veel voorbereidingen getroffen moeten worden voor mijn reis, maar ik weet ook dat ik eindelijk goed op weg ben! Dit wordt weer een totaal ander, geheel nieuw avontuur en daar verheug ik me nu al heel erg op!
“J´ai beaucoup d´envie”, zoals ik dat nu hier zou zeggen :)

Ik hou jullie op de hoogte!
Bisous, nu nog uit Parijs,

Katinka

  • 27 November 2011 - 02:46

    Jensie:

    Cotonou ja? Dat is vast le capitale economique want le capitale politique (ofterwijl de hoofdstad volgens de atlas) is Porto-Novo zo uit mn hoofd.

  • 27 November 2011 - 07:26

    Katinka:

    Je suis très désolé Jens! Dus, correctie: Cotonou, de grooootste stad van Benin! Vond je het verder wel leuk om te lezen dan!??

  • 27 November 2011 - 14:49

    Linde:

    Lieve Katinka,

    Wat leuk om te horen allemaal! Echt goed dat je dit allemaal hebt aangepakt, geniet ervan meid! xx

  • 28 November 2011 - 06:31

    Olivier:

    Klinkt goed schatje. Ben jaloers. Hou van je

  • 28 November 2011 - 08:25

    Renate:

    Hoi Katinka,

    Ik zie dat je allemaal leuke plannen hebt! Ik ga 2 januari (gewoon) naar Parijs, Ik zie dat jij daar nu ook bent! Ik heb alleen wat problemen met het vinden van onderdak voor de 5 maandjes dat ik er ben. En ik probeer nu met mensen ter plaatsen in contact te komen om te kijken of jullie leuke tips & trics hebben om iets leuks te kunnen vinden.

    Ik hoop dat je iets terug wil sturen, dat kan op mijn e-mail: renate.van.der.waal@gmail.com

    Alvast bedankt! en heel veel plezier en succes met al je plannen!

    Grt. Renate

  • 29 November 2011 - 07:57

    Ruth (amsterdam):

    salut chère Katinka,
    wat spannend, wat leuk, jouw reisplannen naar Benin. tot dan 'best wishes, veel liefs u. Schönen Gruss!

  • 19 December 2011 - 19:26

    Chantal Le Bars:

    Bonjour katinka,
    Quel plaisir de te lire en français!

    je t'envoie sous peu une lettre de recommandation.

    Bises

  • 05 Januari 2012 - 14:31

    Raissa:

    super plannen! geniet geniet geniet! ik ga je missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Actief sinds 07 Sept. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 19980

Voorgaande reizen:

25 Februari 2012 - 05 Mei 2012

Sur la route de Benin

22 September 2011 - 22 Januari 2012

Paris, j'arrive!

Landen bezocht: